Moderan zvuk “veselih sedamdesetih” (THE HEAVY – Sons, recenzija)

The Heavy su britanski rok (ovo uzmite sa rezervom, u kasnijem delu recenzije saznaćete zašto) sastav iz grada po imenu Bat, 18 km severno od Bristola. Postoje od 2007. godine, do sada su izdali pet albuma, uključujući i ovaj – “Sons”.

Sa ovim bendom sam se upoznao preko pesama koje su radili za filmove kao što su “Dallas Buyers Club” ili “ Hateful Eight” pa sam se interesujući na završnim špicama istih ko izvodi sjajne “ How Do You Like Me Now” i “ What Makes A Good Man?” susreo sa pojmom “The Heavy”. Malo sveznajućeg Google-a i voilà, na jednom od piratskih sajtova našao sam diskografiju ovog odličnog benda.

Pošto su mi se dopali prethodni albumi, činjenicu da su Kelvin Swaby (vokal), Dan Taylor (gitara), Spencer Page (bas gitara) i Chris Ellul (bubnjevi) izdali i petu dugosvirajuću ploču dočekao sam sa odobravanjem. Posle nekoliko slušanja i sa radošću i gotovo ushićenjem.

Pa dobro, ushićenje je možda prejaka reč, jer ovo nije album koji pomera granice niti menja svest slušaoca, ali je jedan od boljih načina da provedete 35 minuta vašeg života.

Odličan miks fanka, soula i gitarskog roka plus vokalne deonice nalik na bastardni miks Džejmsa Brauna i Seala odlikuju i novi album. Za razliku od ostalih njihovih izdanja produkcija je nešto ispeglanija, a upotreba duvačke sekcije prisutnija. Neskriveno koketiranje sa zvukom “veselih sedamdesetih” koje se ogleda u baratanju sa “wah wah” pedalama i ponegde soundom “Hammonda” plus mastan groove koji vas pomera daje ovom albumu dimenziju više. Ekipa iz “The Heavy” ne mudruje previše, ne otkriva “toplu vodu” niti se trudi da vam “uđe pod kožu”. Posle nekoliko slušanja shvatićete da je ovo odličan album sa pregršt dobrih kompozicija. Nekoliko pesama će vas odvesti na “dance floor”, a neke druge će vas naterati da zasvirate “ vazdušnu gitaru”. Ako bih morao da izdvojim najbolje momente bili bi to “Heavy For You”, “Fighting For The Same Thing” i “Whole Lot A Love”. “Sons” je poletna i optimistična ploča. Šta biste više u ove tople dane ?

8 / 10