Ozbiljno “čovečanstveno sranje” ! (recenzija novog albuma ANALIZATORA)

Novosadski Analizator je pomalo i iznenadio objavljivanjem novog albuma pod nazivom “Čovečanstveno sranje” jer su u 2018. ponudili još dva izdanja – album “Recycle Yourself” i EP “Cover me – im a going in!”. Istina, na njima su se nalazile pesme stvarane u periodu od 2014 do 2017. godine, a na EP koji je sadržao samo obrade bilo je i dve godine starijih pesama, tako da kad pogledamo iz ove perspektive, novi album i nije iznenađenje. Ekipa muzičara koji čine Analizator je dobro poznata na lokalnoj sceni, a i šire , pa ćete među članovima benda poznati face iz bendova Sell Them Sin, Vršnjačko Nasilje, Dreddup, Tentacle Wizard…Stilski vrlo različitih bendova, primetili ste, sigurno. Ipak, oni ovde svi zajedno prže grind-core, onaj brzi, brutalni i agresivni.

Mene u pojedinim elementima nostalgično podsećaju na početke grind žanra i na pionire kao što su Righteous Pigs, Defecation ili Heresy. Uglavnom, britansku školu. Oni na svojoj FB stranici pominju i Napalm Death, Anal Cunt, Nasum, ali i Mastodon i Sick Of It All kao svoje uticaje. Iako je na ranijim izdanjima bilo primetno više humora, tekstovi na “Čovečanstvenom sranju” su prilično ozbiljni, besni i socijalno angažovani. Forma i struktura pesama su donekle netipične za ovaj žanr, pa se može reći da ovo nije samo grind-core album, već da se mogu čuti i uticaji klasičnog hardcore-a, punka, surfa pa i thrash i death metala. Samo pevanje (dva vokala – Denes Varga i Nemanja Radovanović) je za ovu vrstu svirke dosta artikulisano i taj njihov harsh/growl nije ekstreman pa se uz malo volje tekstovi mogu razumeti. Album je sniman u Piknik Studiju i gosn Bandar se pobrinuo da sve bude na svom mestu i da za produkciju možemo da kažemo da je odlična.

Meni lično,više od ostalih su se dopale nešto duže pesme, a na ploči ima nekoliko od 3, 4 pa i više od 6 minuta – “Mržnja, teror, strah”, “Jedanaesta zapovest” i “Vaspitani strujom”, a verujem da će i ostale dobiti na značaju kada se vidimo uživo, na nekoj od promocija ovog albuma, u CK13 ili nekom drugom klubu.

Omot je eksplicitan, višeznačajan i priznaću, sjajan i ide uz ovakvu ploču i ovakav album, a uradio ga je pevač Nemanja Radovanović.

P.S.

Eksperiment sa clean vokalom i hard/heavy pesmom “ Crveni zubi” na kraju albuma mi se isprva nije svideo, ali posle nekoliko slušanja mi je fino legla…