Povratak sa stilom ( PHLEBOTOMIZED – DEFORMATION OF HUMANITY, recenzija)

Phlebotomized je holandski death metal bend koji je devedesetih godina prošlog veka iznedrio fantastičan debi album, “Immense Intense Suspense”, i jedan je od najvažnijih albuma tog stila koji je stekao kultni status, sasvim zasluženo. Sledeća ploča, “ Skycontact”, nije dobro primljena ni kod publike ni kod kritike, jer je bilo manje death metala, a više prog elemenata. Članovi benda to nisu baš najbolje doživeli i bend se raspao godinu dana kasnije, 1998. Phlebotomized je vaskrsnuo 2013. godine sa skoro istovetnom postavom za neke live nastupe dok Tom Palms, gitarista i osnivač sastava nije dobio ideju da snimi novi album, koji je po njegovom mišljenju bio neophodan za dalju karijeru benda. Ostali članovi se nisu složili sa tim i niko od njih ponaosob nije mogao da odloži druge obaveze, pa je Tom Palms okupio drugu, mlađu ekipu i ostao jedini iz originalnog sastava.

Deformation Of Humanity” je album koji se nastavlja na debi “Immense Intense Suspense” kao da druge ploče nikad nije ni bilo. Odlikuje se prepoznatljivom “spooky” atmosferom koju pojačava česta upotreba klavijatura i donosi melanholične melodije ojačane klavirskim i violinskim delovima kao i simfonijskim pasažima, ali i agresivne i brutalne delove, žestoke rifove i ritmove, kao i moćan growl koji vam ponegde ledi krv u žilama. Svi ovi elementi čine zajedno savršenu sinhronizaciju i pojačavaju ogroman kvalitet ovog diska.

Na albumu preovladavaju pesme srednjeg tempa, ali to ne znači da su brzi i brutalniji delovi povučeni u drugi plan. Najbolji deo albuma ogleda se u pesmi “Desideratum” koja počinje prirodnim zvucima kiše i tihog ženskog vokala, a zatim se postepeno nadograđuje doom atmosferom i umešno umetnutom elektronikom pre nego što se pretvori u tehno blastobitni napad. Hrabar, ali potpuno uspeo eksperiment. Duže numere, kao što su “Chambre Ardente“, “Descend to Deviance” i pogotovo “ Proclamation Of A Terrified Breed” su jača strana ove ploče, jer je na njima bilo vremena da bend pokaže svoju progresivniju stranu i da predstavi svoje tehničko i sviračko umeće . Naslovna pesma je umetnuta između dva instrumentala, tačnije, jednog, podeljenog na dva dela pa uz intro i outro albuma pesme bez vokala zauzimaju značajan deo ovog izdanja. Na taj način, glas novog pevača, Ben De Graaff-a još više dolazi do izražaja, jer poseduje adekvatnu grubost, brutalnost i neku vrstu sugestivnosti što daje još jedan plus ovom odličnom albumu.

Phlebotomized je napravio fantastičan come-back jer je kombinacija melodije i agresivnosti na albumu savršena, produkcija topla, ekspresivna i jasna i ističe sve pozitivne aspekte albuma kojih je više nego dovoljno. Dvadeset dve godine pauze smo bili bez ovako dobrog benda što je zaista previše. Ipak,“Deformation Of Humanity” je povratak sa stilom za Phlebotomized !

9 / 10