SOUNDTRACK ZA INTERPLANETARNA PUTOVANJA (MONKEY3 – SPHERE, recenzija)

Sedma dugosvirajuća ploča “psihodeličara” iz zemlje satova, sireva i čokolada ne donosi ništa novo što fanovi benda Monkey3 nisu već čuli, samo mi se čini da su uticaji Pink Floyda na “Sferi” čujniji, izraženiji i eveidentniji. Razlog više da nahvalim ovu ploču. Pedeset dva minuta bez vokala, (postoje neki vokali na “Mass”, ali su oni potpuno u funkciji melodije) čiste instrumentalizacije bi mnogima bilo previše, ali ja sam već znao šta mogu da očekujem od Monkey3 pa sam se pripremio na Sabbatovske rifove, Floydovske melodije i atmosferu jednih Hawkwind , a ponegde čak i čarobnjaka Vangelisa.

Na “Spirals” nalazimo 6 pesama, od kojih su tri poprilično dugačke, a tri su, pa recimo, normalne dužine. Album otvara jedanaestominutna stvar, “Spirals” koja je u prva tri minuta neka vrsta introa, ali se kasnije zahuktava i vodi nas visoko u stratosferu. Negde oko šestog minuta uočavam očigledni rip-off Pink Floyda, ali time pesma samo dobija na kvalietu.

Axis” je možda još atmosferičnija, sa gitarskim dilejem, produkciono isturenim klavijaturama i prilično finom “vožnjom”. “Prism” u svojih devet minuta nudi orkestracije, harmonije i predivan gitarski solo koji vodi u fade-out. Četvrta pesma “Mass” ima jedinog gosta na albumu. U pitanju je gitarista “Bumblefoot” koji od početka do kraja vodi igru. Najviše “heavy” od svih na albumu ima neku monumentalnost koja se pretvara u akrobatski gitarski solo koji bi više odgovarao nekim progerskim bendovima, ali je Monkey3 tu eksperimentalnu crtu imao i ranije. “Ida” je najkraća i u temelju je sazdana od melanholične i ciklične bas linije. Akustična gitara odvodi pesmu u mekše vode sve dok je melodija na električnoj ne odvede ponovo u visine. Album zatvara, sasvim logićno, najduža pesma na ploči, “Elipsis”.  Članovi benda su objasnili da su pri komponovanju ove pesme imali na umu kosmonaute i njihova interplanetarna putovanja. Računajte da bi u nekim budućim zvezdanim misijama ovo mogao da bude idealan soundtrack.

Dakle, šta da vam kažem ? Meni je vrlo prijala ova ploča, a ako se usudite da je čujete, nadam se da će i vama. Monkey3 su vrlo kvalitetan bend i tu nema spora. Ukusi su već potpuno druga stvar…