Soundtrack za mračnu cirkusku predstavu – Pensées Nocturnes :”Grand Guignol Orchestra”, recenzija

Pensées Nocturnes je francuski one-man band kojim upravlja lik koji se krije iza pseudonima Vaerohn i ovo mu je šesti album za 11 godina postojanja (Za live nastupe bend broji šest članova). I dosadašnji albumi su se mogli podvesti pod avangardni stil čija je osnova ipak bila black metal odsviran i izveden na prilično neobičan i netipičan način, ali na “Grand Guignol Orchestra” Vaerohn je otišao još nekoliko koraka dalja i pozvao nas je na krvavu cirkusku predstavu i postavio u prvi red.

Frankenštajnovski pomešavši uticaje bendova kao što su Diablo Swing Orchestra, Mr. Bungle, Mano Negra ili Tiger Lillies dobili smo mračnu predstavu na ivici ludila koja zvuči fenomenalno. Fenomenalno za nas koji u muzici uvek tražimo još nešto više, a ne samo puku zabavu i lake note. Da razjasnim samo nešto, ako znate podatak da je “Grand Guignol” bio najpoznatija “kuća strave” na svetu i “horor cirkus” koji je u Parizu, na Pigalu, bivstvovao od 1887. do 1962. kada je zatvoren, prenerazujući i užasavajući  puritance i licemere tri četvrt stoleća, onda ovaj album slobodno možete posmatrati kao soundtrack jedne redovne predstave u tom objektu.

Zli klovn je već horor-kliše, ali upravo u toj ulozi Vaerohn će vas voditi kroz deset pesama, trajanja ukupno oko pedesetak minuta i nijednog trenutka vam neće biti dosadno. Od svog black metal nasleđa ovde ćete naći nekoliko blast-beatova, malo zujećih gitara i pre svega ludački, somnabulni i nadrealni vokal. Ostatak muzičke podloge čine jazz piano, klezmer duvači i ponegde čak fusion bass ritmovi. Dovoljno “opičeno” da mi se svidi. Kroz ovaj mračni cirkus ćete proći skoro bez daha, čudeći se kako je sve brzo prošlo i pitaćete se šta vas je snašlo.

Iako je ceo album zaista odličan od ostalih pesama odskaču “Poil De Lune” (sigurno će vam zvučati poznato, ali neću da vam kažem odakle), “Les Valseueses”, “Anis Maudit” i “ Gauloises ou Gitanes” sa čak “latino” šmekom 😊, a u “Triste Sade” ćete otkriti čak i neke balkanske melodije.

Ako se usudite da poslušate ovaj album, a svima koji ne robuju žanrovima i ne podležu striktnim stilskim podelama u muzici, ga preporučujem, jer ovde možete pronaći mnogo zanimljivih ritmova, melodija i harmonija.

Ovo je jedan od najboljih albuma snimljenih prošle godine, ali sam ga, nažalost, otkrio kasno pa nije ušao na listu najboljih izdanja za 2019. A “Grand Guignole Orchestra” je to zaslužio. Zasigurno.

9 / 10