Vrline i mane borbe protiv zmajeva( ETERNITY – LOST IN TIME recenzija)

Bio sam u dilemi da li da uopšte pišem ovu recenziju, jer je reč o mladom bendu (projektu) iz Šapca, koji je izdao prvenac za izdavačku kuću koju jako cenim, LIBRARION, a iza koje stoji jedno od najvećih imena srpskog undergrounda, trenutno i uopšte, Daniel Tikvicki. Zašto? Pa , pre svega zato što ću dati sve od sebe da budem objektivan i da dam svoj sud o ovom albumu, a bojim se da ću biti pre svega kritičan, pa to može da se shvati svakojako, a možda i da se odrazi na interesovanje za bend i njegovo muziciranje. Opet, niti sam ja tako uticajan, niti je reč o takvim tiražima da će se to primetiti. Na kraju krajeva, nije mi namera da ispljujem album, jer sam našao dosta pozitivnih momenata.
eternity-cover
Ovako, mane su sledeće : Loša produkcija, kucani bubanj (znam da je ponekad nužno zlo), koji se vrlo lako prepoznaje i meni prilično smeta i prilično loš falseto. Vrlina ima više : FANTASTIČAN omot, izvrstan gitarski rad koji ponegde zalazi u virtuoznost i očigledno umeće u pravljenju pesama. Pesme su vrlo dobre, ali ih pobrojane mane čine lošijim nego što jesu. Te mane se vrlo lako mogu ispraviti (a najviše zahvaljujući određenoj sumi novca, koja svima nama u „ srpskom podzemlju“ itekako nedostaje), angažovanjem dobrog bubnjara, ulaganjem u dobrog producenta i studio i ili menjanjem frontmena (a jako je teško naći dobrog power metal pevača u Srbiji) ili pre pevanjem u donjim registrima, koje u nekim pesmama zvuči prilično dobro (pogotovo u highlightsu albuma, pesmi „Hero’s call“). Na „Lost In Time“ možete naći šest pesama, pet autorskih i jednu dosta dobru obradu( „Valley Of The Damned“ od Dragonforce-a). Dakle, fantastičan gitarski rad i omot albuma su delo jednog čoveka, Ivana Radnića, sa kojim planiram da uradim i intervju, ako uopšte posle ove recenzije, bude hteo da priča sa mnom :).
eternity-1
Ivan kreira omote i za druge srpske underground bendove. Pogledajte samo fantastične radove za albume bendova Soulbound, Strahor i Numenor. Tekstovi su tipični za ovaj žanr – heroji, izmišljeni svetovi  i borba dobra i zla Dalibor Geczy je drugi član ovog projekta (pošto Eternity očigledno još nije bend u pravom smislu te reči, ali koliko vidim momci trenutno traže ritam gitaristu i klavijaturistu), koji je zadužen za vokale i post-produkciju, otprilike za onaj deo koji mi se baš i nije svideo posle preslušavanja materijala. Nadam se da će ove kritike biti samo podstrek za dalji rad i veći kvalitet na nekim sledećim projektima. Da ponovim, pevanje u srednjim i nižim registrima mi se dopalo, tako da bih mu savetovao da češće peva na taj način, što bi neminovno tražilo i drugačije strukture pesama i komponovanje uopšte, ali to je već njihov izbor.
Da ovo nije samo moje izdvojeno mišljenje možete videti i na sajtu cenjenog Metal Observera pa pročitajte još jednu recenziju vezanu za ovaj album i pisanu u sličnom tonu : http://www.metal-observer.com/3.o/review/eternity-lost-time/
Album možete poručiti (trenutno samo kao kasetno izdanje, ali je u planu i fizički CD) na FB stranici LIBRARION recordsa –  https://www.facebook.com/librarionrecszine/  ili na Bandcamp stranici –  https://eternityband.bandcamp.com/releases u zamenu za 350 din+ PTT troškovi ili 1 (ili više, ako ste u mogućnosti) EURO !!!
I pored svega nalazim da je ovo jedan solidan i slušljiv album benda koji ima ogroman potencijal, a i manjka nam power metal bendova u Srbiji, pa ga zato podržite kupovinom kasete ili skidanjem sa bandcampa (kao ja :))